piątek, 2 listopada 2012

Listek












jestem listkiem na gałązce
dyndam sobie, łykam słońce
nic nie ruszy mnie tu wcale
czuję się więc doskonale

widzę dużo z tego drzewa
nawet więcej niż potrzeba
i choć widzę, że mnie widzą
nic a nic się mnie nie wstydzą

kręcą wszyscy się na dole
czasem bywa też przedszkole
ale więcej znaków czasu
figurantów i pariasów

dumnie noszą głowy w chmurach
a w skarpecie zieje dziura
pozoranctwo, udawanie
i wszystkiego przekręcanie

różne stworki elagorki
obgadują wszystkich właśnie
Ewka Baśkę, Kazek Ewkę
i tak kręci się to przaśnie

szkoda, że już zima wkrótce
przyjdzie zżółknąć, no i opaść
ale wiosną wrócę znowu
by przypadki różne dopaść

jeszcze mam nadzieję cichą
lecz nadzieja to jest licho !
może ktoś mnie wykorzysta
jako figowego listka .. ?

Użyte imiona są przypadkowe i nie mają nic wspólnego z kimkolwiek, kogo teraz znam :)))

Lauingen, 31 października 2012 r.
antekrybczyk.blogspot.com
Copyright © Antek Rybczyk 2012

6 komentarzy:

  1. Kapitalne- umieram ze śmiechu!
    I ten figowy listek- bomba, masz niesamowite pomysły![m-a]

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, nie chciałbym aż umierania ... ze śmiechu :) Ale cieszę się, że rozbawiam czasem :) Pewnie nie wszystkich, ale wiadomo, że nie wszystkich da się zadowolić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ... a z czego?!
    Ty nie musisz zadowalać wszystkich, bo nie wszyscy na to zasługują![m-a]

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy zasługuje, ale też przywary były piętnowane zawsze. Niezadowoleni mogą być tylko ci, którzy tego nie rozumieją. A ci, którzy rozumieją, potrafią wyciągać wnioski z tego, że przywary zawsze będą pożywką ... :) I u mnie tak właśnie będzie zawsze ... od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Socjologiczno humorystyczne spojrzenie na skwer. Jakaś muzyka do tego, utalentowana aktorka z makijażem Pierrocika i w kapeluszu w kształcie liścia. Świetny tekst do kabaretu, np. Lochu Camelota z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) I wiem, że można byłoby zaprosić tych na premierę, którzy chcą pod drzewem zrobić karierę ... za wszelką cenę :)))

      Usuń