piątek, 24 sierpnia 2012

"Mądrości ..."

cytaty przytaczać, myśli złote, różne
zdaniem czyimś błysnąć, niewiele to daje ..  

karuzelą zdanie powtarzane
mądrością, żartem, nauczką ?
nazwisko z cytatem posklejane
mędrcem, aktorem, profanem ?

wciąż wracamy do tych, których nie poznamy
nie wiemy kim byli, jak się uśmiechali
byli źli czy dobrzy, nikt już nie odpowie
spekulacje tylko, bo powymierali ..

zdania czasem brzęczą jak puste slogany
czego są obrazem
już nie zapytamy

warto szukać blisko mądrości życiowej
ludzie przecież zawsze byli tacy sami
może skarb znajdziemy z historią prawdziwą
bezcenny błysk w oczach
bezkres siły woli
a jak coś nie wiemy
no to zapytamy ..


Poznałem Człowieka, który w swoim tragicznym i koszmarnym życiu pokazał ogromną osobowość, charakter, siłę, odwagę, ale także przede wszystkim miłość i dobroć i dzięki temu w efekcie wygrał mimo, że życie było usłane bólem, biciem, poniżaniem, samotnością, ciężką pracą. A wygrał w nierównej walce z Bardzo Złym Światem, który wielu pokonuje już na samym początku drogi.
Przy poznawaniu tej historii pewne rzeczy musiały się przewartościować.
Wyrwane z kontekstu cytaty niekoniecznie będące doświadczeniem życiowym, częściej sprawnością obserwacji, ale za to z wielkimi nazwiskami nie robią już na mnie takiego wrażenia. 
Poznałem Człowieka, który jest żywą mądrością i dobrocią, będąc jednocześnie człowiekiem bardzo skromnym. Mam do Niego ogromny szacunek, jestem szczęśliwy i bardzo wdzięczny Mu za to, że dostałem taką szansę i możliwość.
Dziękuję Ci.



Lauingen, 24 sierpnia 2012 r.
antekrybczyk.blogspot.com
Copyright © Antek Rybczyk 2012

4 komentarze:

  1. Niezwykłe piękne mądre!!!Twoje wiersze to perełki.Ciągle do nich wracam z niegasnącą przyjemnością i wzruszeniem.Dziękuje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam szaloną satysfakcję, gdy dawanie cząstki siebie daje komuś wzruszenie i miłe chwile ... To nadaje sens wszystkiemu ... również bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałeś szczęście... poznać takiego człowieka... to tylko dla wybranych, ale może i my z takimi ludźmi się spotykamy, tylko nie potrafimy ich dostrzec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miałem szczęście i o mały włos też bym nie zauważył ... dlatego wiem, że dobrze odrzucać schematy w podejściu do ludzi ... i ufać mimo wszystko ...

      Usuń